„Как станах балерина след 30-тия си рожден ден“
Любопитно
Диляна  е на 31 години и работи като психолог и учител в детска градина. Не се е занимавала с балет допреди 2 години, когато започнала балетните уроци за начинаещи възрастни.

Какво те накара да започнеш балетните си занимания?
Лекарска препоръка да практикувам спорт, съчетаващ трениране на мускулатурата и гъвкавостта.
Имаше ли някакви притеснения и колебания в началото?
Напротив, очаквах да е много по-лесно :)
Кое е най-трудното за теб в балетните уроци?
Физическото натоварване.
Какво ти дава балетът? Какво е най-хубавото в балетните занимания за теб?
Тренировките по балет ме научиха да слушам тялото си, да се съобразявам с него, да следя и удовлетворявам нуждите му. Връзката между умът и тялото ми никога не е била толкова здрава и здравословна.
Какво би казала на хората, които се колебаят да тръгнат на балет?
Трябват ви единствено смелост, желание и неудържимо влечение към изящното. Всичко останало, според мен, е предубеждение.
Румяна Николова, майка на 10-годишната Петра: „Балетните уроци дават на децата среща с изкуството на класическия балет и музиката, физическа подготовка и дисциплина“
Любопитно
Петра е на 8 години, когато за пръв път влиза в залата на Attitude Ballet.
„Искаше да се занимава с балет от много малка, но аз я възпирах, водена от стереотипни представи за това как трябва да изглежда танцьор в класическия балет“, признава майка й. „Петра не отговаря на тях, най-малкото защото не е с телосложение, което може да се определи като „слабо“. Споделих с приятели, които се занимават с танц, че издирвам школа за танци за деца, но не класически балет, защото дъщеря ми обича да танцува, но не става за това.  Те ме поощриха, обяснявайки ми колко е полезно за културата на тялото, когато се започне с класически балет, как остава в „паметта“ на тялото и т.н., независимо от това дали ще се занимава трайно и дали има нужните качества и физически предпоставки. Звучеше логично и убедително.“

Изборът на школата е заради удобната локация (Студентски дом на пл. „Народно събрание“). Това е важно за тях, защото и тогава, и сега Петра е сериозно натоварена „с множество извънучилищни дейности“ – към езиковата школа е прибавила и плуване, математика, пиано/пеене.
„Децата трябва да опитват различни предизвикателства, за да открият „тяхното“ нещо“, убедена е Румяна. „Намирам за изключително важно децата да имат „срещи“ в различни групи по интереси, а не само училищната среда, където са събрани на случаен принцип. Това обогатява техния социален опит. По тази причина се съгласявам Петра да ходи на каквито пожелае „извънкласни“ дейности, а не заради родителски амбиции. Избира сама какво да започне и какво да спре. Не съм сигурна, че ще съм толкова толерантна като стигне до парашутизъм, но на този етап поощрявам всякакви желания. А когато те са свързани с изкуство, още повече!“

„Балетните уроци дават на децата среща с изкуството на класическия балет и музиката, физическа подготовка и дисциплина. Всяко овладяно ново движение носи на Петра удовлетворение. Тя вече има отношение към балета и музиката като изкуство. Най-малкото тя ще бъде един добър зрител.“

Нагласата на Румяна сигурно има общо с факта, че професията й е в областта на теорията и историята на театъра. Самата тя никога не се е занимавала с балет, не е била и активен спортист, но не изключва възможността това тепърва да се случи. „Никога не е късно!“, казва с усмивка. „Харесва ми идеята на школата, че с балета може да се „срещне“ всеки и на всяка възраст.“

В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.
Уебсайт в Alle.bg